Annonse
Nyheter Tekstil
Med den nye kampanjen fra Fretex gis alle muligheten til å slippe sine kolleksjoner og få sine egne slipp-filmer. Illustrasjon: Fretex

Fretex oppfordrer til å donere egne kolleksjoner

Med den nye kampanjen fra Fretex gis alle muligheten til å slippe sine kolleksjoner og få sine egne slipp-filmer.

De siste årene har 30 millioner kroner fra salget av donerte tekstiler gått til sosiale formål, men i koronaåret var summen 21 millioner. Nedgangen på ni millioner har kommet samtidig som behovet for hjelp har økt. Nå vil Fretex gjennom en sin nye kampanje få flere til å gi fine gaver og flere til å handle i Fretexbutikkene.

I kampanjen Deg x Fretex vil Fretex vise fram alle de flotte slippene som hver dag kommer til Fretex, sier Kristin Hareide som er kjedelder i Fretex, i en pressemelding.

LES OGSÅ: Frustrert over informasjon om tekstilavfall: – Tallene fra SSB gir feil bilde

Kjendiser på laget

Fretex oppfordrer nå de som donerer klær til å lage sine egne kolleksjoner før de slipper det i innsamlingsdunkene. Man kan da nå legge inn bilder av seg selv på https://degxfretex.no/ og få sin egen slipp-film.

Maria Mena, Tone Damli, Julie Varner og Martin Danielle (CLMD) er noen av profilene som utover våren og sommeren vil slippe sine «kolleksjoner» hos Fretex. Det de gir vil legges ut for salg i nettbutikken til Fretex.

De som stiller opp, vil støtte Frelsesarmeens sosiale arbeid og oppfordre flere til å gjøre det samme.

–  Det er gavene folk gir og kundene i Fretexbutikkene som gjør at Fretex kan være med å finansiere Frelsesarmeens sosiale arbeid. Med pandemien møter vi en enda større etterspørsel og pågang fra mennesker som trenger vår hjelp. Vi håper og tror at denne spennende kampanjen fører til at mange blir bevisst hva gode donasjoner betyr for vårt arbeid, sier Hareide.

LES OGSÅ: HELPDESK: Klær fra besvær til sirkulær

Relaterte saker
Kommentarer

Bare innloggede medlemmer av AB Pluss kan legge inn kommentarer. Logg inn

Ikke medlem ennå? Bestill AB Pluss nå!

Nyhetsbrev
Beklager, her gikk noe galt. Vennligst prøv igjen.
Takk for påmeldingen! Sjekk innboksen din for bekreftelse.

Få nyhetene rett i innboksen

Abonner på vårt gratis nyhetsbrev!

Siste nytt fra Cnytt.no

Bygg med nye tanker og gamle deler

OLE MØYSTAD, NTNU
Jørgen Skatland, Urban Trigger Agency
Aktuelle artikler fra våre søster-nettsteder
Kommersielle partnere