Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Nyheter Tekstil
Med den nye kampanjen fra Fretex gis alle muligheten til å slippe sine kolleksjoner og få sine egne slipp-filmer. Illustrasjon: Fretex

Fretex oppfordrer til å donere egne kolleksjoner

Med den nye kampanjen fra Fretex gis alle muligheten til å slippe sine kolleksjoner og få sine egne slipp-filmer.

De siste årene har 30 millioner kroner fra salget av donerte tekstiler gått til sosiale formål, men i koronaåret var summen 21 millioner. Nedgangen på ni millioner har kommet samtidig som behovet for hjelp har økt. Nå vil Fretex gjennom en sin nye kampanje få flere til å gi fine gaver og flere til å handle i Fretexbutikkene.

I kampanjen Deg x Fretex vil Fretex vise fram alle de flotte slippene som hver dag kommer til Fretex, sier Kristin Hareide som er kjedelder i Fretex, i en pressemelding.

LES OGSÅ: Frustrert over informasjon om tekstilavfall: – Tallene fra SSB gir feil bilde

Kjendiser på laget

Fretex oppfordrer nå de som donerer klær til å lage sine egne kolleksjoner før de slipper det i innsamlingsdunkene. Man kan da nå legge inn bilder av seg selv på https://degxfretex.no/ og få sin egen slipp-film.

Maria Mena, Tone Damli, Julie Varner og Martin Danielle (CLMD) er noen av profilene som utover våren og sommeren vil slippe sine «kolleksjoner» hos Fretex. Det de gir vil legges ut for salg i nettbutikken til Fretex.

De som stiller opp, vil støtte Frelsesarmeens sosiale arbeid og oppfordre flere til å gjøre det samme.

–  Det er gavene folk gir og kundene i Fretexbutikkene som gjør at Fretex kan være med å finansiere Frelsesarmeens sosiale arbeid. Med pandemien møter vi en enda større etterspørsel og pågang fra mennesker som trenger vår hjelp. Vi håper og tror at denne spennende kampanjen fører til at mange blir bevisst hva gode donasjoner betyr for vårt arbeid, sier Hareide.

LES OGSÅ: HELPDESK: Klær fra besvær til sirkulær

Relaterte artikler
Kommentarer

Kun innloggede medlemmer kan legge igjen en kommentar Logg inn

Ikke medlem ennå? Bestill AB Pluss nå!

Siste nytt fra Cnytt.no
Kommersielle partnere
X

Hold deg oppdatert! Få vår ukentlige nyhetsoppdatering sendt direkte til innboksen din.

Din e-postadresse vil ikke bli brukt til å sende deg noe annet enn våre nyhetsbrev. Les mer på vår personvernside.