Annonse
Nyheter Mat
Forundringsposene fra Too Good To Go øker i popularitet ettersom rekkevidden blir større. Foto: Too Good To Go

Reddet fem millioner poser med mat på fem år

Siden Too Good To Go-appen startet opp i Norge i 2016 er fem millioner poser med overskuddsmat reddet fra å bli kastet.

Miljøbesparelsene tilsvarer 12.500 tonn CO2-ekvivalenter.

– Satt på spissen betyr det at 5000 tonn med mat har unngått å ende som svinn. App-brukerne og samarbeidspartnerne våre gjør en flott innsats for miljøet, sier Ann-Kristin Raknes Pfründer, daglig leder i Too Good To Go Norge i en pressemelding.

Appen kom til Norge for litt over fem år siden og finnes nå i fjorten europeiske land og USA. For fire år siden var det solgt 413.000 poser med overskuddsmat gjennom appen.

LES OGSÅ: Velger butikker som tar matsvinn på alvor

Eksplosiv vekst

I mai 2017 hadde de 350 samarbeidspartnere i appen, etter omtrent ett år på det norske markedet. I dag samarbeider Too Good To Go Norge med 3064 dagligvarebutikker, bakerier, bensinstasjoner, serveringssteder, hoteller og matprodusenter over hele landet.

Dette gir uttelling, for mens antall reddede forundringsposer lå på 207.000 i mai 2017, har tallet nå bikket fem millioner

– Mye har skjedd siden vi startet opp. Butikkene jobber mer aktivt for å forhindre svinn, og matredding er blitt et fenomen. Drømmen er at det skal bli like vanlig som å pante flasker eller handle brukt på nett. Med Too Good To Go ønsker vi å gjøre det engasjerende å redde mat, blant annet gjennom konseptet med forundringsposer, som har bidratt til appens popularitet, sier Raknes Pfründer.

LES OGSÅ: Rekordhøy aktivitet hos matsvinnbekjemperne Too Good To Go

 

 

 

Kommentarer

Bare innloggede medlemmer av AB Pluss kan legge inn kommentarer. Logg inn

Ikke medlem ennå? Bestill AB Pluss nå!

Nyhetsbrev
Beklager, her gikk noe galt. Vennligst prøv igjen.
Takk for påmeldingen! Sjekk innboksen din for bekreftelse.

Få nyhetene rett i innboksen

Abonner på vårt gratis nyhetsbrev!

Siste nytt fra Cnytt.no

Bygg med nye tanker og gamle deler

OLE MØYSTAD, NTNU
Jørgen Skatland, Urban Trigger Agency
Aktuelle artikler fra våre søster-nettsteder
Kommersielle partnere