Er du opptatt av miljø og ønsker å bidra til en mer effektiv bruk av ressurser? Tror du digitale virkemidler og gode beslutningsgrunnlag er viktig for en bærekraftig sirkulær økonomi? Er du analytisk, strukturert og trives med samarbeid på tvers av fagområder? Er du en lagspiller som ønsker å gjøre andre gode? Da bør du bli med på laget vårt!

Den som ansettes blir en viktig del av den økonomiske og analytiske kompetansen hos oss. Ansvarsområdet er bredt og variert innenfor økonomi, analyse og teknologi. Du får ansvar for økonomisk oppfølging av drifts- og investeringsbudsjett og skal være en pådriver i budsjett-, analyse- og rapporterings- og forbedringsprosesser, inkludert digitalisering. Du inngår i et fagmiljø sammen med fem andre controllere. Stillingen rapporterer til økonomisjef.

Arbeidsoppgaver

  • Rapportering på økonomi og produksjon/statistikk

  • Utarbeide budsjett og prognoser i dialog med ledere

  • Ansvar for oppfølging av egne enheter

  • Økonomiske analyser og beregninger

  • Rådgivning for ledere og andre ansatte innen økonomiområdet

Kvalifikasjoner

  • Relevant universitets-/ høgskoleutdanning, minimum bachelornivå, fortrinnsvis master med studieretning innen økonomirelaterte fag.

  • God virksomhetsforståelse og evne til å sette seg inn i nye problemstillinger

  • Inngående kjennskap til Microsoft-programmer og generelt gode digitale kunnskaper.

  • Fordel med kjennskap til ERP-system, gjerne Unit4 som virksomheten benytter

  • Fordel med erfaring fra håndtering av større datamengder, prognosesetting, rapportering og budsjettarbeid

  • Svært gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper

  • Positiv og løsningsorientert person som er lærevillig og initiativrik

  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper kombinert med evne til å arbeide strukturert og målbevisst

  • Analytisk og resultatorientert

  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne

  • Personlig egnethet vil vektlegges

Vi tilbyr

  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling

  • En meget trivelig arbeidsplass

  • Fleksitid, og 37,5 timers arbeidsuke inkludert lunsj

  • Solide pensjons- og forsikringsordninger

  • Stillingen avlønnes i ltr. 45 – 53, for tiden 623 600 – 724 500 kroner per år

Om stillingen
Søknadsfrist: 10. april 2022
Ansettelsestype:
Stillingsbrøk:
Arbeidssted: Haraldrudveien 20, 0581 Oslo
Om selskapet

Oslo kommune, Renovasjons- og gjenvinningsetaten

Renovasjons- og gjenvinningsetaten består av rundt 700 engasjerte medarbeidere, som sammen jobber for økt kildesortering samt sørger for innsamling, mottak, behandling og gjenvinning av avfall fra alle husholdninger i Oslo. Vår etat er en av de viktigste bidragsyterne til Oslo kommunes arbeid med å nå målene om økt materialgjenvinning og reduserte klimautslipp. Foruten å daglig levere kundevennlige tjenester så arbeider vi kontinuerlig med store prosjekter som vil være med på å forme byen i årene som kommer. Sammen gjør vi Oslos viktigste jobb! Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss, uavhengig av alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Etaten legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Kanskje du blir vår nye kollega som vil få muligheten til å være med på vår reise. Du kan lese mer om Renovasjons- og gjenvinningsetaten på Oslo kommune sine nettsider.
Adresse: Haraldrudveien 20
0581 Oslo
Kontaktinformasjon

Odd Arne Fagerheim

Mobiltelefon: +47 413 51 233
Stikkord
X

Hold deg oppdatert! Få vår ukentlige nyhetsoppdatering sendt direkte til innboksen din.

Din e-postadresse vil ikke bli brukt til å sende deg noe annet enn våre nyhetsbrev. Les mer på vår personvernside.