Seksjonsleder FDVU
Bli kjent med Renovasjons- og gjenvinningsetaten, Oslo kommuneNå har du mulighet til å lede og forme en ny seksjon som skal jobbe med forvaltning drift og vedlikehold for Renovasjons- og gjenvinningsetaten (REG) i Norges største kommune. Et viktig og samfunnsnyttig oppdrag.
For å nå ambisiøse klimamål og omstilling til en sirkulær økonomi, står avfallsbransjen overfor store endringer. Vi søker deg som virkelig ønsker å lede våre ansatte innen FDVU og inspireres av følgende tanker:
-
Hvordan kan vi forvalte anlegg/eiendom til en av Norges største avfallsvirksomheter til å nå klimamålene?
-
Hva kan vi gjøre for å tilby blant annet gode drift- og vedlikeholdsplaner og profesjonell prosjektledelse?
-
Hva skal til for å lykkes med å lede kompetente medarbeidere?
Du finner oss i sentrum av Oslos avfallsnæring, ved Norges største gjenbruksstasjon og sorteringsanlegg – med kort vei til offentlig transport. Fra vår kantines takterrasse har du utsikt til Oslofjorden, men også et overblikk over byen, fra Stovner i nord, Ekeberg i sør og Holmenkollen i vest. Samtidig har vårt kontorbygg også et velutstyrt trimrom med mer.
Vi kan tilby dyktige og kunnskapsrike kollegaer samt samfunnsviktige arbeidsoppgaver i innovative miljøer som jobber for fremtiden.
Om du skal jobbe hos oss må du like folk og fag samt glede deg til å hver dag møte et miljø som er glødende opptatt av å forvalte, drifte, vedlikeholde og utvikle fremtidens avfallsløsninger i en sirkulær tankegang.
Sammen gjør vi Oslos viktigste jobb.
Arbeidsoppgaver
-
Lede seksjonen med rundt 10 medarbeidere og deltakelse i avdelingens ledergruppe.
-
Personal og budsjettansvar
-
Ansvar for at etatens bygg og eiendommer forvaltes, driftes, vedlikeholdes og utvikles i tråd med lover og regler og politiske føringer.
-
Disponere og dedikere ressurser til operativ bistand og gjennomføring av FDVU oppgaver i de ulike avdelingene.
-
Ansvarlig for etatens utbyggingsprosjekter etter bestilling.
-
Ansvar for at seksjonen har god kjennskap til kommunens investeringsregime, herunder utarbeidelse av KVU, forprosjekt- og styringsdokumenter, SHA-planer samt krav ihht. plan- og bygningsloven.
-
Bidra til at etaten er en profesjonell byggherre for små og store utbyggingsprosjekter.
Kvalifikasjoner
-
Relevant mastergrad.
-
Relevant bachelorgrad og lang og relevant erfaring kan kompensere for krav til utdanning.
-
Ledererfaring, fortrinnsvis på tilsvarende nivå.
-
Dokumenterte og målbare resultater.
-
Erfaring fra utviklings- og endringsprosesser.
-
Digital kompetanse, herunder kunnskap om trygg og kritisk bruk av digitale verktøy.
Fordel for stillingen:
-
Lederutdanning
-
Erfaring med større offentlige anskaffelser
-
Erfaring fra Oslo kommunes investeringsregime
-
Erfaring med å utvikle og operasjonalisere strategier
-
Erfaring med offentlig forvaltning, saksbehandling, leiekontrakter og kontraktsrett
Personlige egenskaper
-
Evne til å veksle mellom operative og strategiske utfordringer.
-
Gode samarbeidsevner og gjennomføringskraft.
-
Gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig på norsk og fortrinnsvis også engelsk
-
Tar initiativ til utviklingsarbeid og er god på relasjons- og nettverksbygging.
-
Evne til å motivere og skape et godt arbeidsmiljø.
-
Faglig og personlig integritet.
Vi tilbyr
-
Engasjerte og faglig dyktige medarbeidere
-
En virksomhet med fokus på kontinuerlig forbedring og utvikling
-
Fleksibel arbeidstid og hybrid hverdag
-
Lønn etter avtale
-
Gode pensjon, forsikrings- og låneordninger i Oslo pensjonsforsikring. Som ansatt i Oslo kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen.