Nyheter Mineralutvinning
Publisert 9. juni 2021

– Mineralutvinning på havbunnen kan ha et stort fremtidig markeds- og verdiskapingspotensial
Olje- og energiminister Tina Bru viser til at mineralutvinning på sokkelen er til konsekvensutredning, og at det vil gi godt grunnlag for vurderinger. MDG frykter for økosystemet.
Mineralutvinning på norsk sokkel kan bli den nye oljen. Verdiene av mineralene på havets bunn på norsk sokkel er anslått å beløpe seg til 1.000 milliarder kroner.
Relaterte artikler
Kommentarer
Siste nytt fra Cnytt.no
Logg inn
Ditt brukernavn og passord er det samme på Cnytt.no , Avfallsbransjen.no, Biogassbransjen.no, og Hydrogen24.no.
Glemt passord?
Ikke abonnent ennå? Bli abonnent nå!










Kun innloggede medlemmer kan legge igjen en kommentar Logg inn
Ikke medlem ennå? Bestill AB Pluss nå!